Daiwan magneettijarrujärjestelmät ja niiden käyttäytyminen heitossa
30.01.2022 - 21:11
Koska magneettijarrujärjestelmät ja niiden käyttäytyminen tuntuu kiinnostavan monia tai ainakin joitakuita, niin avasin tämmöisen uuden keskustelualueen, joissa on topicin mukaista keskustella eri magneettijarrujärjestelmien toiminnasta, koska nyt keskustelua käydään Kevythyrräketjussa, missä se ei ole topicin mukaista.
Sitä väliä että induktorin tunnistaa niistä 2019 mallin Steeziksi, niin kuin Tuplauunolla CT on, muissa kun noita viivoja ei ole. Ei aiemmissa, ei myöhemmissä.
Jos olen väärässä niin korjaa toki ihmeessä!
Anteeksi nyt vaan Leppä, mutta en viitsi korjata sinua. Tuplanuunoksi näköjään nimittelet minua, mutta taidat erehtyä henkilöstä. Minulla ei ole yhtään Steeziä eikä yhtään SV tatulaa. Jos olet varma, että tässä kuvassa on Steezin ja Tatulan induktorit, jos siis olet aivan varma, että niin on, niin OLKOON SITTEN NIIN, aivan *tun sama, mutta kumpikaan induktori ei ole otettu Steezistä eikä Tatulasta ja molemmat on peräisin uutena ostetuista keloista. EN TODELLA YMMÄRRÄ TÄTÄ JANKKAAMISTASI.
Melkein olet täysin oikeassa...mutta ihan itse testasin, että miten hovinarriyhdyskunta reagoi kun laitan tällaisen syötin :-/
On itse ottamani kuva, täysin originaalista Daiwa ct Steez induktorista, vierellään huomattavasti edustavamman näköinen Ray's induktori, jolla saa kelasta paljon asiallisemman.
Anteeksi kun huVitutin itseäni...
Kaikki johtaa kaikkeen, täky toimi erinomaisesti.
Originaali ct Steezin liiman tutkimukset on mahdolliset, kuten jo ilmoitin.
Lepakkoklaanin sekoilut ovat erittäin huVituttavia :-)
Miten todellakin joku voi laittaa noin törkeästi valmistetun induktorin steezin kaltaiseen high-end kelaan?
Liimauskin on ihan lapsen töhertämä, karseat valumat.
Vasemmalla Steezin itse liimattu induktori, 2009 mallin Steezin induktorin tunnistaa helposti mustan muoviosan alla olevasta kahdesta raidasta.
Induktori on rikkoutunut kun sitä on vedetty ulos puolasta ja se on pitänyt liimata uudelleen kiinni. Liimaus on niin tökerösti toteutettu että tämä induktori on entinen. On jouduttu tilaamaan uusi varaosainduktori alista joka on tyystin erilainen.
Koska kyseinen CT Steez on tilattu talvella ja pajoitettu talvella, selviää vanhoista viesteistä, omistaja ei ole ikinä heittänyt toimivalla CT Steezillä.
^ Steez malli on 2019 ei 2009
Miten todellakin joku voi laittaa noin törkeästi valmistetun induktorin steezin kaltaiseen high-end kelaan?
Liimauskin on ihan lapsen töhertämä, karseat valumat.
Vasemmalla Steezin itse liimattu induktori, 2009 mallin Steezin induktorin tunnistaa helposti mustan muoviosan alla olevasta kahdesta raidasta.
Induktori on rikkoutunut kun sitä on vedetty ulos puolasta ja se on pitänyt liimata uudelleen kiinni. Liimaus on niin tökerösti toteutettu että tämä induktori on entinen. On jouduttu tilaamaan uusi varaosainduktori alista joka on tyystin erilainen.
Koska kyseinen CT Steez on tilattu talvella ja pajoitettu talvella, selviää vanhoista viesteistä, omistaja ei ole ikinä heittänyt toimivalla CT Steezillä.
Täysin originaali ct Steez induktori.
Tehtaalla tunaroitu liiman kanssa.
Toimii yhtä huonosti kuin vähemmällä liimallakin toimisi.
Pyhäinhäväistys, laittaa 6 sadan kelaan noin rumasti liimattu induktori. Häpeä Daiwa.
Jos induktoria kiertää voimalla niin rikkihän se menee kuin ”Embolla” ja sitten on Airin tilalla Ali.
Itse olen innostunut heittämään SV Conseptilla niin paljon että ahvenesta on tullu tärkeämpi saaliskala kuin koskaan. SV Consept tosiaan heittää mag asetuksella 10 lähes kaiken ja pitkälle, pienimmille shadeille joutuu säätämään jarrun 12 tai jopa 14. 28g lusikka on painavin jota 3-25g vavalla olen heittänyt ja lähinnä kokeeksi niin sille teki mieli pudottaa mag 8 vaikka ei tarvitsisi kun viehe lentää järjettömän kauas jo kympillä ja sitähän voisi tietysti jo heitellä kalastuspituuksiin täydellä jarrulla jos haluaisi.
SV Consept on ihan paras ja range on nykyään 2-60g eli tosi monikäyttöinen heittojarru.
SV Concept. Tulipa taas eilen heiteltyä Conceptilla kolmisen tuntia putkeen, tutkin tarkemmin miten isolla jarrulla voi kalastaa järkevästi, mag 20. Veneestä voi kalastella suurimmalla jarrulla kaikki lusikat pienimpään Räsäseen asti. Vieheet lentävät kevyesti ja pitkälle. Vasta pienillä vaapuilla jarru alkoi haittamaan jolloin sitä piti pienentää että sai pitää heitoissa saman nopeuden. Alle 10 ei tarvitse laittaa millään vieheellä, eikä ole mitään syytäkään.
Daiwalla lukee ohjeessa, jos haluaa parhaan suorituskyvyn vallitseviin olosuhteisiin vähennetäään heittojarrua säätimestä mag 10 jälkeen 1 napsu kerrallaan ja juuri ennen ylipyörimistä oleva napsu antaa pisimmät heitot. Näin niin kuin "kirjatietona." Veneestä on tietysti turha alkaa leikkimään varsinkin jos on liikkeellä yhdellä kelalla on ilta pärjättävä periaatteella.
Sitten asiaakin. Monelle tämä onkin ollut jo selvää jo pitkään mutta minulle vasta jonkun aikaa. Illan hiljennyttyä induktorin paluun kuulee SV:ssä selvästi. Puola on monesti täysin pysähtynytkin kun kelasta kuuluu hento "klips".
^ jos haluat SVstä apua pidempiin heittoihin. Säädä jarrua pienemmälle. Induktori pitää palata lepoasentoon aiemmin kuin kuvailit.
Mikäli induktori palaa toisinaan takaisin sisään heiton jo pysähdyttyä ja toisinaan ei, niin pistää miettimään liikkuuko se niinkuin pitää.
Mene sinä vaikkapa liimaamaan lisää vessapaperia Steezisi induktoriin, heittopituudet kun täällä on jo täydellä magneetilla jo enemmän ylipitkää tehokkaaseen kalastamiseen.
Mene sinä vaikkapa liimaamaan lisää vessapaperia Steezisi induktoriin, heittopituudet kun täällä on jo täydellä magneetilla jo enemmän ylipitkää tehokkaaseen kalastamiseen.
Meinaatko, ettei tehtaalla ole laitettu riittävästi?
Meinaatko, ettei tehtaalla ole laitettu riittävästi?
En
Tiedän kyllä tapauksen jossa SV:ssä oli aivan liikaa jarrutehoa eräälle puro-onkijalle jolloin hän suutuspäissään väänsi induktorin rikki ja tilasi alista uuden, nyt heittää 4 grammaista mag 4 joka tarkoittaa että jarru on nyt kolmisen kertaa tehokkaampi kuin alkuperäinen ja kävisi vaikka jerkkikelaan..
^ kirjoitteli projektista ”tuntemattomana” mutta innostui mainostamaan liikaa oma juutuubikanavaansa niin kärähti, tietävät tunnistivat eka viestistä moisen tottakai.
Youtubekanavalla ei ole käsitelty Steez ct:ta.
Youtubekanavalla ei ole käsitelty Steez ct:ta.
Ai tiedät vai?
Kirjoittelet siis itsestäsi. Tyhmä olet kun suutuspäissäsi vääntelet keloja rikki. Käy se tyhmyytesi ilmi noista kirjoitteluistasikin.
Siis luulet tietäväsi, muttet tiedä luulevasi. Sen lisäksi sekoitat henkilöitä, kuinka tyypillistä sinulle.
Eikä mitään muutakaan sen jälkeen kun tubettaja pursotti Steezin induktoriin pikaliimaa kuin ketsuppia. Yritti pyyhkiä ylimääräiset vessapaperilla pois mutta kaikkihan tietää miten siinä käy.
https://aijaa.com/RsR9Vp
Täysin originaali Steez ct induktori, tehtaalla tursotettu liimat siten, että kestää.
^ Laita vielä kuva itse kelasta, kun voi olla ettei sitä ole olemassakaan, on ostettu netistä vain rikkinäinen puola.
Suht vammaista trollaamista, vailla mitään todisteita väitteillesi. Tuommoista tapahtumaketjua ei ole tapahtunut kuin sairaassa mielikuvituksessasi.
^ laitappa kuva siitä CT Steezistä, nyt kun on vallalla epäilys että koko kelaa ei ole olemassakaan vaan on ostettu pelkkä puola.
Juttuhan on haissut alusta asti.
Laittaa tai ei laita, itse en laittaisi kaltaisillenne trolleille mitään.
Melko pöljää alkaa väittämään anonyymi keskustelijan olevan Youtube kanavan omistaja sillä perusteella, että laittoi linkin kyseiselle palstalle. Onko sinulle kenties uusi tieto, että linkin voi laittaa kuka vain?
Olen linkannut nimimerkki Lepän dremel experiment videoon. Alatko nyt väittää minun olevan nimimerkki leppä?
Kukaan ei osta 600e kelaa vain mollatakseen sitä ja linkittäisi useita kertoja lukijoita jonkin ääliövirittäjän sivulle, siinä ei olisi mitään järkeä että alentaisi tarkoituksella omaisuutensa arvoa.
Mainosmielessä tässä on järkeä, jos tubettaja onkin hankkinut puolan itse jota virittää omilla ääliöohjeillaan ja mainostaa kanavaansa.
CT Steeziä ei oikeasti ole Kevythyrräilijällä kuten väittää, mutta ei myöskään Tuplauunolla jota esittää.
Onko kikkaa millä saisin kotikonstein perus -17 tatulalla pitemmät heitot 10-12g nupeilla +5g kumilla. Olen jo vakiorasvat laakereista liottanut tinneriin ja vd40 suinkuttanut tilalle, siis sen minkä laakerin suojan läpi menee.
Kannattaako puola olla mielummin ylärajaan täynnä siimaa vai vähemmän jos heiton pituutta haetaan? Entä siiman paksuus ja laatu? Nyt rullalla millin puolitoista vajaasti 0.14mm daivan tournamenttiä. Lehtäisikö jollain toisella siimalla pitemmälle ilman että siima nousee liikaa puolalla heiton aikana, hyllystä löytyy pikkasen karkeeta power proota 0.10mm koossa rulla, kannattaako vaihtaa ja täyttää rulla piripintaan?
Kuinka nyt siis kannattaa tehdä, vapaa en pitempään vaihda, nyt daiwan laguna xt 7 jalkanen, mukavan kokotoiminen vapa, kärkkäreista ei pidä yhtään, ihan hirveitä heittää etenkin hyrrällä.
On siinä hovinarrilla taas tarinaa :-)
Kerrataanpas taas:
Ihan hyvä sillä ct Steezillä on heitellä kun induktori on vaihdettu parempaan.
Kelausvälitys 6.3 on turhan hidas, erityisesti kun tuossa kelassa on niin pienihalkaisijainen puola.
Kerrataanpas taas:
Ihan hyvä sillä ct Steezillä on heitellä kun induktori on vaihdettu parempaan.
Kelausvälitys 6.3 on turhan hidas, erityisesti kun tuossa kelassa on niin pienihalkaisijainen puola.
Ei muuta kuin kuvaa Ali- brake CT Steezistä kehiin.
Sivut