Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Kalassa Vaasan alueella
morritz
13.01.2010 - 11:29
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Nää säät taitaa tehdä jäistä nopeesti melkosta sohjomössöä..
mitä,mitä. jäät oli mahtavas kunnos, mitä nyt rannoilla vähän pehmeää ja kivien ympäristössä. isoja ahvenia yks sieltä toinen täältä...varovaista oli syönti.
Ei tähän aikaan kuitenkaan varmaan kannata julistaa jäiden mahtavaa kuntoa, sillä ne eivät varmasti ole jokapaikassa mahtavassa kunnossa...
Kai sitä tähän aikaan kun pilkille lähtee, niin pitää olla sillä asenteella liikkeellä, että pulahtaminen voi tapahtua..mutta eipä sitä syvään, eikä selille tarvi pilkille mennäkään kun kalatkin ovat matalassa
Just niin Bremes. Sitä ei aina tuu ajatelleeksikaan, miten totena jotkut näitä nettijuttuja lukee. On aiemmin nähty, kun kaukaa kaukaa tulleet miehet menee potkukelkoilla suoraan lahden poikki -- uppeluksiin. Kävin myöhemmin rannassa poikia jututtamassa, ensin luulivat ja sitten aattelivat kun nettijutuista olivat niin päätelleet että jää on hyvää.
Oli muuten ikävä tilanne itellekin: eipä nimittäin olis voitu tehdä yhtään mitään, jää oli oikeesti tosi ohutta, istuttiin itsekin risujen päällä ja just just kesti. Mitäpä jalkamies muutenkaan voi, jos kelkan altakin pettää. Onneksi ukot pääsivät itse ylös!
Onhan siellä toki nyt _tänä keväänä_ senteissä mitaten paikka paikoin vielä paljonkin jäätä, mutta kai nyt kaikki tajuaa, mitä tällaiset kelit saa aikaan. Jäät ne vaan vahvenoo??? Ja oikeen teräsjäätä?
Älli päähän, naskalit kaulaan, vaihtovaatteet vedenkestävästi pakattuina mukaan ja pysykää ihmeessä poissa syvemmistä kohdista, niin ei tule vappuna kenenkään kotiväelle turhaa murhetta...
Pilkkijät kaikonneet jo Onkilahdesta
taitaa kesä lähestyä.
meinasin jäiden mahtavalla kunnolla että on sitä joskus rämmitty 30cm sohjossa potkurin kans pois yli 3km päästä... ja aina kannattaa käyttää maalaisjärkeä joka asiassa. ei oo tullut uitua kun kesällä ja pilkitty on jo yli 25 vuotta merellä. eikä sinne kannata enskertalaisten lähteä näihinaikoihin kuin kokeneen kera.
NIIN, janyt eikun suunnittelemaan kesän norjanreisua. ahvenet uiskennelkoot kutemaan. (voishan sitä sillan ympäristöstäkin jalokalaa yrittää...)
NIIN, janyt eikun suunnittelemaan kesän norjanreisua. ahvenet uiskennelkoot kutemaan. (voishan sitä sillan ympäristöstäkin jalokalaa yrittää...)
Toistan: säynävä ei syö talvella. Jokunen voi tietenkin jollekin haksahtaa.
Sahikseen tulossa kans ja sumppukin on nyt hommattu täkykaloille!
Hm. Viime sunnuntaina näin neljä säynävää nousevan, ja kaikki suusta kiinni. Paikkana pumppaamo.
menin tänään paikalliseen lampeen hauki pilkille,no kuinka ollakkaan se oli sula...muutama päivä sinne meni pilkille minne tahto...kyl kato käy äkkiä..tänä vuonna voi vaasan seudulla moni ukko kastella varpaansa...tiedä itestä sitten...lämpöset kelit vaan jatkuu,mut en valita..kesä tulee...haukionkala no kyl kai joku kala joskus haksahtaa en hae sitä takaa,vaan sun tietoas tuosta säynävästä,että mistä moinen on peräisin?voin olla väärässäkin...en tiedä yhtään kalaa mikä ei syö talvella..nälkä mulle ainakin tulis..
Snu:lle
Mistä sait vimman?
Tänään taas aamulla hauki-kalas,syönti suht. hyvä,18kpl ylös asti,ei kyllä mitään jättejä,suurimmat reilu "nelosia"...
Lauantaiks vissiin luvassa jotaki isompaa haukee, mikäli syönti on hyvä. Tämänpäivän syönti riittää hyvin kun kalaakin tuli, 12kpl kävi "hammaslääkärillä"
Tänään kauden avaus kahdella "jöllikällä"...
Siis taasko pojat lupailee sitä isoa ???????
Kyllä, tarpeeks kauan ku lupailee niin kyllä se joskus tulee.
Olin tänään Vistanilla, lahdella ja suulla aamusta tuonne noin klo 14 saakka. Ottipeli oli yllättäen 8cm ärsyvärinen Nilsu todella kovalla uitolla. Morriin otti varovaisesti ja kala oli pienempää. Syönti oli kokonaisuudessaan varovaista. Jäätä oli yllättävän hyvin, paitsi aivan Vistanin pohjukassa. Uskoisin, että kausi jatkuu viikon päivät. Jäällä mainio keli kävellä ja potkutella. Ahventa toin pois 9,5kg, yhteensä 40kpl, isoin 360g. Vaikealle kaudelle hyvä lopetus!
niin sitä pitää...
hauki ei sit vastannu? no jätetään aihe kun ei tänne kuulu..taitaa jää tilanne olla aika heikko viikonloppuun mennessä...taidan pitää munat kuivina kun ei lähde?
Oudolta tuntuu tuo väite siitä, ettei säynävä söisi mitään talvella. Ainakin nuo iskevät ihan hulluna morriin ja ovat lisäksi usein todella tuhdissa kunnossa. Sen olen kuullut ennenkin, että ruutana kaivautuu talveksi pohjamutiin, eikä syö mitään, mutta säynävän syömättömyys on ainakin mulle uusi juttu. Mitenkäs nuo säynävät oikein pitävät pulskan olemuksensa läpi talven?
Ps essolle tullut uusi erä toukkia.ps tieto on varma
tänään 4 haukee ja 12 ahventa kaikki yli 300g ja suurin yli 500g
hyvin meni
Minä taas oon jututtanut Raippiksessa paikallisia (verkko)kalastajia, jotka kertoivat auliisti på svenska että säyneet liikkuu/pyörii/syö kaks kertaa kuussa, jolloin niitä saa todella hyvin verkolla, pimpauttavat pimpelvehkeisiin osv. Ja kyllä niissä verkoissa olikin säyneitä, isoja, niistä tuli fiskbullareita...
Ilmeisesti Haukionkalalla on kuitenkin parempaa tietoa kuin näillä (pitkän) ikänsä merellä kalastaneilla?
Tarkoitus olisi lähteä Raippaluotoon vielä viimeisille pilkeille...mikä on jäätilanne tällä hetkellä kannattaako lähteä, kiitos etukäteen!
Itse lähdössä vistanille vimeiselle reissulle.Kaverit tuli pari tuntia sitten sieltä pois. Jäätä n 25 cm:ä ja polun suulla jo trampoliini jäätä, aamulla voi joutua katteleen jäälle pääsy kohdan kauempaa. Kalaa tullut ihan hullun lailla nyt 3 päivää, kaverit tuonut 40-60 kiloa/mieheen. Lillanilla heikkoa syöntiä ja kurren lahdella kohtalaista. sunnuntaina-maanantaina voi olla vistanissa jo vaarallista liikkua.Tänä aamuna siellä oli pakkasta muutama aste, huomiseksi ei ole luvattu, ja se vähän huolettaa.
Se on tämä pilkkimisestä vieroittuminen aina keväisin vaikeaa...Kamala tunne kun tekis mieli vaan päästä jäälle ja suurten saaliiden luo.Mutta maltti on valttia, jos yhtään epäröit jään kestävyyttä niin kannattaa olla lähtemättä.Itse lopetin suurella haikeudella jo keskiviikkona (sisävesillä)
tk mä en vatullakaan usko ennen kun joku kertoo jonkun järkevän syyn moiseen...mahtais kala olla heikossa hapessa muutaman kuukauden jälkeennjos ei syö...no ompasappore syöny jos noin paljon tullu...tuossa vois jo hieman järjen käytöllä olla jotain asiaa..
Ei se säynävä varmaan kauheesti syö talvella. Ajatelkaas paljonko niitä vaasan pilkkivesillä on, eikä niitä talvella monta saada. Itse en ole kuullut yhdestäkään talvella saadusta säynävästä. Keväällähän(huhtikuussa) niitä kyllä saadaan. Ei tuollaisen vaihtolämpöisen elukan tarvi kauheasti syödä jos se ei liiku tai kasva.
tinca kirjoitti jos se ei liiku tai kasva?siis perusteluja pyydän edelleen,ja tästä ei tarvi hernettää,vaan keskustelusta joskus myös oppii uusia asioita..joten mistä tieto?itse kamppailen säynävien kans joka kesän ajan,ja keväällä ovat pulleassa kunnossa...jos ne ei syö niin miks masu isona/hyvässä lihassa?
Sivut
Lisää uusi kommentti