Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Kalassa Vaasan alueella
morritz
13.01.2010 - 11:29
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Niin; tulee...
...mutta mistä...?
STORA RENGET me ollaan saatu
eipä sitä eilen ainakaan pahemmin tullut,muutamia yksilöitä ison sillan ympäristöstä jigillä.
Eilen köklotis ja revolla tänään, syönti huonoa.
Syönti tosi surkeeta. Ei edes mato kelpaa. Missä luuraa aapo?
Olin edellispäivänä heittämässä ahventa nyrkin kokoisella lipalla, sen edessä minulla oli 30cm peruke. Vapana toimi perhovapa ja kelana perhokela, joka osoitti kohti taivasta. Tällainen kalamies minä olen.
En muuten saanut mitään. Tulin vaasaan seinäjoelta.
Pari viikkoa sitten saatiin jokunen appura (suurin noin 700g) ihan Bengtskärsfladanin perukalta. Paikkahan on todella matala (oisko n 50 cm syvää), mutta sinne tulee kapea aukko meren puolelta.
Voihan se olla, että olivat läpikulkumatkalla vähän matalammasta kohdasta, mutta en nyt ensimmäisenä olis olettanut tosta paikasta ahventa nostavani.
Eniten mua hämäs kuitenkin, kun tuolla isoimmalla kaverilla oli ihan kunnon mälli mätiä mahassa. En alkuun kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, mutta eikö tuo mäti yleensä tapaa kehittyä vasta talven aikana?
Kyl se kutu alkaa kehittyä melkein heti vanhan poistuttua.
Loma alkoi tänään , joten pitänee käydä vaasan alueella kalassa tulevalla viikolla. Saalisvarmuus on huipussaan näin syksyllä jigaillessa, kun kohteena ovat ahven ja hauki. Jos haluaa kilon rajan rikki on sen aika nyt, ja muutama viikko tästä eteenpäin.
Pikinokka vie lomasta suurimman siivun, koska sen kanssa pitää käydä lintuja jahtaamassa.
mistäs päin vaasaa sitä kilosta kannattaisi lähteä etsimään?
Itse en pidä kiloista ahventa enää juuri minään, vaan kun niitä tulee kaudessa +5kpl alkaa olemaan jo jotakin ja tietysti yli 1,5kg alkaa olemaan jo jätti.
Harva on saanut yli kiloista ahventa aktiivivälinein.
Olin eilen pelipaikoilla jigittämässä. Ahven loisti poissaolollaan, mutta haukia tuli parikymmentä.
Pirken:Mikä suurin tänä vuonna?
n.600g
Eilen jigittelemässä ja vetouistellen selvittämässä missä ne kalat luuraa. Seitsemän yli puolikiloista ahventa (suurin 41cm) ja tietenkin pienempiä. Haukia tuli liiankin kanssa suurin n.4kg.
minkäslaisista paikoista appuraa löytyi?
Pakan reunasta. Paikka löytyi vetämällä paria puskajakkia n. 5m syvyydessä pitkin ja poikin pakan reunoja, kun haukia alkoi tulla aina samasta paikasta hetin ankkurin veteen ja aloin heitellä jigiä. Ahvenkin oli paikalla ja syönti oli ajoittain rajua. Syvyyttä oli 5-8m. Helmiäisvalkoinen jigi kultahileellä 14g jigipäällä oli kova sana. Muillakin väreillä tuli kalaa. Hauki oli rajulla otilla. Yksi vei multa n.400 grammaisen ahvenen jigeineen iskien pinnasta. Salakkaa oli paljon parvissa, mutta pyyntikala tuli sieltä missä salakkaa oli vähemmän.
Onko kukaan mahdollisesti löytänyt airoja raippaluodonsillan veneluiskan vierestä 4-5.9:ttä, tai sen jälkeen. Olisi mahtavaa, jos joku tunnollinen olisi ottanut ne talteen, ja vaikka olisi minuun yhteydessä sähköpostilla, jos on sattunut ne löytämään.
Ei oo näkyny...
Tänään köklotissa jiggailemassa kaverin kanssa ahventa. Suurimmat aapot oli 1120,760 ja 740. Lisäksi tuli parikymmentä sopivaa filekalaa.
Lauantaina Värlaxin alueelta viiden minuutin sisään kaksi metrin puhkaisua! Ensin 104,5cm/6,67kg vetämällä, sitten muutama minuutti myöhemmin 101cm/6,05kg heittämällä. Komeita kaloja, mutta jäi harmittamaan tuo kalojen "pitkä ja laiha"-mallisuus. Kunnon pötsillä oltais oltu jo siellä 8-9kg haarukassa...
Tänään köklotissa kalassa. Hauki oli ahkeralla syönnillä. Tästä johtuen ahvenia tuli harvakseltaan, mutta sitäkin komeampia. Suurin 1445g ja 49cm. Kuvia löytyy osais vain laittaa näkyville. Voin lähettää sähköpostina näppärälle koneenkäyttäjälle.
Kunnon spedeilyä tälläkin foorumilla nykyään...
Eilen taas merellä. Alun nihkeyden ja vain muutaman hauen jälkeen siirtyminen täysin toiselle suunnalle palkitsi kivasti. Frendille ihan mukava 94cm/4,98kg tuubi, ja kokonaissaalis oli n. 20 kalaa. Kohtuullinen reissu siis.
20 haukee yhteensä = reissu
Ja spedeilyt jatkuu. Tästäki saitista on tullu perus suomifoorumi, missä juntit käy provoilemassa täysin asiattomilla viesteillä. Noh, spedet on spedejä.
Meidän jengille 20 hauen reissu oli eilisissä olosuhteissa ihan OK. Hyvä reissu olis ollu 30+ ja huono <10.
Kuinkas on kalaa tullut kun vedet ovat noin matalalla tasolla?
koska jäät tulee.
koska jäät tulee ja juntit heti liikeelle
Sivut
Lisää uusi kommentti