Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Jerkkaus haspelilla
jeahhh
03.06.2008 - 18:58
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Itse yllätyin eilen jerkin tehosta matalalla metsälammella. Ilmeisesti sen lammen asukit eivät olleet ennen jerkkiä nähneet, kun niin kelpasi.
Tosin kelana oli hyrrä, mutta vapana hieman lyhenetty (=jäykistetty) televapa. Ihan vain kelauitolla vapa kokoajan paikoillaan.
Ja jerkkinä oli 15cm kellu Buster värinä C41. Sliderit on myös minulla toiminut samalla uittotyylillä järvillä.
U.K.
Ja perukkena on solmittu kevlarlankaa tupla unisolmulla siiman jatkeeksi ja sitten päähän vain solmin lukkoleikari. Ei tule sotkuja kelauitolla.
Herkistääköhän uintia kevyt peruke? En ole jäykkiä perukkeita edes käyttänyt.
U.K.
Kelluva Salmo Slider ui lähes pinnassa jatkuvallakin kelauksella ja voi roiskia syvällekin kaislikkoon kunhan poistaa mahakoukun ja vaihtaa peräkoukun isompaan. Popperit tietysti toinen vaihtoehto.
Ja tärpit aiheuttaa takuuvarmaa pumpuntykytystä.
Avokelalla kelauitto voi olla vaikeaa välityksen vuoksi, mutta sujunee Sliderilla tyydyttävästi.
Käykö tuohon Jerkkaukseen ihan tavalliset kalastus menetelmät (= Tavalliset perukkeet, Tavallinen hyrräkela, Tavallinen vapa ja tavallinen siima)? Itse alottelisin sitä, mutta mitä muuta joutuu ostamaan kun kuvat? Jerkkaus menetelmää olen nähnyt telkkarista, joten taktiikka on mielessä. Pelkät varustetiedot puuttuvat. Jos joku olisi ystävällinen ja laittaisi vastauksen s-postiini, sillä täällä en pahemmin käy. T: hawsO
Email: eligent@luukku.com
Jos hawsO kuitenkin käyt täällä, niin vastaan että käy. Lisää vain jerkit. Erästä venemainosta mukaellen...
Niin, ja jos tuo tavallinen siima on vielä punottu niin sitä paremmin homma toimii. Ja edellyttäen, että siinä tavallisessa vavassa riittää puhti painavien jerkkien heittämiseen.
Joo kiitos tiedosta. Olisiko vielä tietoa asiasta, että mistä päin suomea noita jerkkejä saa? Ja Olisiko suomalaisia nettisivustoja. Kiitos.
Niin ja vielä se, että soveltuuko nuo paremmin heittely, vai uistelu kalastukseen? T: hawsO
Vielä YKS kysymys :D Kertokaa TOP 5 (Tai vähemmän) Hauelle ja Ahvenelle sopivat jerkit. Ja mieluiten mistä saa ostettua!
T. hawsO (Jälleen kerran :p)
Googleta Nippon Verkko, siellä niitä ainakin näkyy olevan.
Salmo Slider 10cm olisi ehkä varma valinta. Painoa alle 50g eli ei vaadi järeitä välineitä ja helppo uittaa. Omat suosikki värit RGS, RSH, GT.
Taitaa olla kaikki jerkit hauelle ja heittokalastukseen tarkoitettuja.
U.K.
Salmo Sliderit toimivat kelauitolla oikein hyvin. Itse käytän jäykkää peruketta, mutta kuulemma mm. kevlarperuke soveltuu myös.
Väreistä RR ja RT ovat antaneet kalaa kohtuullisesti.
Kiitos vinkeistä. tavarat tilauksessa. T: hawsO
Westinin 58g jerkki ui hienosti suorakelauksellakin, suosittelen myös ostamaan sen. Ja tietysti noi Sliderit.
Jesse jerkkiä on myös helppo uittaa.
Oma suosikkini on Buster Jerk II, jolla on kokoa 12 cm / 35 grammaa. Toimii hyvin juuri avokelalla + kelauitolla. Matalauintisena ehkä tehokkaimmillaan alle 2 metrin paikoilla, voi uittaa vielä puolen metrinkin vedessä.
Kaivon kanssa samoilla linjoilla. BJ kakkonen on perushyvä jerkki, toimii avokella uitettunakin. Itselläni eniten käyttämä jerkki vaikka kelana palveleekin lähes poikkeuksetta hyrrä. Parhaimillaan pintauintisena varsin matalassa, mutta kaivaa kyllä joskus kalaa syvemmältäkin. Ei välttämättä aina paras mutta vähintään hyvä
Lisää uusi kommentti