Pigin uitto
16.09.2005 - 13:45
Kovasti olen tykästynyt tuohon Pig Jr suspenderiin.
En osaa sitä uittaa kuin nopeasti ja terävästi nykien, mistä johtuu että jerkki tulee aikas pinnassa. Tulosta on tälläkin tullut, mutta varmasti pystyy parempaankin.
Miten sitä kuuluisi/voisi uittaa että tulisi niitä pidempiä liukuja syvemmällä?
Kun koittaa nyppäyksiä harvemmin ja vajottaa välillä, niin sika tuppaakin tulemaan pintaan kurkkimaan. Tämä vain korostuu kun koittaa 7' pigiä. Ja uppoavista sikamaisuuksista on siis kyse.
olen todennut samaa.. että jos rytmi menee (vähänkin) epätasaiseksi, niin pintaan tulee. tosin mun sika kokemukset koskee vain yhtä kappaletta. Itsellä ainakin on ollut helpompaa/ toimivampaa kelauitto.
Pigin uittamisessa tärkeintä on mielestäni rytmi. Kun oikean rytmin löytää, niin kapula liukuu todella nätisti. Hitaammalla tempolla, elikä nykäisyt rauhallisempia ja väli hieman pitempi saa pigin uimaan ainakin hiukan syvemmällä, noin parissa metrissä. Tämä tosin vaatii ankkuroidun veneen, koska siiman viistäminen kyllä nostaa uistimen heti pintaan.
Mutta täytyy kyllä sanoa, että ainakin itse olen kyllä mieltynyt myös noihin ylös-alas -syöksyihin. Ja niin tuntuvat kalatkin. Vajottamalla saan vehkeen takaisin ottisyvyyteen.
Jos maltti piisaa, niin kannattaa uhrata hetki harjoitteluun vaikkapa laiturilta käsin
Ja koska yleensä käytän kalastuksessa sähkörutkua ankkurin sijasta, niin pigi tuppaa jäämään saaliissa jälkeen bustereille sun muille helppouittoisille kapuloille vesien jäähtyessä.
Lisää uusi kommentti