Kuhaa pilkillä pääkaupunkiseudulta?
15.11.2003 - 21:03
Jäiden tulo lähenee ja olisi tarkoitus käydä koittamassa kuhaa mereltä. Olen kuullut, että Porkkalan suunnalla on laadukkaita kuhan pilkintä paikkoja. Pitääkö tämä paikkansa? Kokemusta kuhan talvipilkinnästä ei todellakaan ole, joten ei tarvitse pelätä, että ainakaan minä tyhjennän pelipaikkanne . Hieman tarkempia koordinaatteja kuin Helsingin merialua olisi mukava kuulla. Ovatko PK-seudun kuhapaikat ylikalastettuja vai onko mahdollisuuksia esim. 10 mittakalan saaliisiin? Pärjääkö perus kalustolla eli Nilsun puntarit ja Nautilukset?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!
Lauttasaaren sillallta on tänä syksynä tullut jonkin verran kuhaa tasapaino pilkillä aamu yöstä
alkaen aina päivän kajoon saakka. Siellä vaan on niin pahuksen kylmä olla, joten kellunta haalarit päälle vaan. Kun " Parta Lasse " on siellä pilkillä, niin takuuvarmasti kuhaa tulee!!!
Painavahkoa pystypilkkiä värikoukulla ja tasaria peliin, tasareista kokemusta vihreä/valkoisesta nilsusta ja entinen nilsun väri 63 (vihertävän harmaa selkä, oranssi maha). Satsaa HYVIIN värikoukkuihin.
Porkkala-viittaus saattaa johtaa paikkaan nimeltä Linlo. Se on Porkkalanniemen ja Upinniemen välissä. Muistanenko väärin, jos sanon, että sinne on Upinniementieltä opasteitakin, kun siellä on Kirkkonummen kunnan hoitama isohko venesatama (ja pilkkimiehelle parkkitilaa).
Kyllä Porvoonjoki suu Hamarin kohdalla on huomattavasti varmempi kuhapilkkipaikka kun Linlo.
Kiitos, jäitä odotellaan...
eikä kannata unohtaa espoonlahtea.. sieltäkin tulee jonkun verran, mutta se ei omasta mielestä ole mikään hyvä paikka. niin vähän oon sieltä kuhaa saanut.
toomas, pelittääkö normaalit kuhan houkuttimet tuolla Hamarissa. Entäpä kuinka syvältä kuhaa kannattaa etsiä ? Olen itse vierastanut sameavetisiä kuhan pilkkipaikkoja, luullen että kuhat ovat täysin passiviisia talvella, mutta ilmeisesti tässäkään asia ei ole niin yksinkertainen.
Normaalit houkuttimet pelittää ja vettä 1 -3 metriä.
Granönlahdella oivalliset kuhapaikat. Tarjoa pystyä tai sini/ruskea selkäistä puntaria (nämä tietysti oranssilla/keltaisella maalikoukulla varustettuna).
Lisää uusi kommentti